Curtan

Alla inlägg under januari 2010

Av Curt - 16 januari 2010 20:33

På en sån här camping förbrödras man. Här sitter vi tillsammans med ett åländskt par och ett franskt par, vi förstår varandra ganska bra trots språksvårigheterna, med lite gott innan för västen så är språket inga problem, roligt hade vi.

Av Curt - 15 januari 2010 14:00

Nu är jag snaggad. Arja har klippt mig och tagit bort det lilla jag hade. Det hela firades med en Whiskey.

Av Curt - 14 januari 2010 18:27

Idag gjorde vi en tur till Murcia. Danske Erik och Arja höll bil och vi andra bara hängde på. Vi andra förutom jag och Gunvor, var Kalle och Brittmari från Grundsund. En del felkörningar blev det innan vi kom fram, men det hör till.

Värmeljus, handukar och vinglas blev dagens skörd. Hungrig blev man och restaurangen låg bra till, det blev Pasta istället för dom tradionsenliga köttbullarna.

Av Curt - 11 januari 2010 21:24

Det händer inte så värst mycket just nu. Vi har under några dagar haft kallt på nätterna, ner mot 2,5+ dagarna har stundtals varit upp mot 18+ dom dagar det inte har blåst och regnat. På måndagar spelar man bingo i socialen. Det var första gången vi var med, lyckades med konststycket att ropa bingo när man skall ropa linja, och blev utbuad. Som tröst så vann jag en flaska vin på en enkelrad

Av Curt - 5 januari 2010 22:31

Det har regnat ordentligt under natten och på förmiddagen. På eftermiddagen tog vi bussen in till Pto Mazarron för att äta på wokrestaurangen, här kan man sitta i flera timmar och njuta av allehanda läckerheter. Mätta och belåtna gick vi sedan ner till marinan och tog en drink och tittade på trettondagsfirandet som spanjorerna anordnar. Det är den här dagen som julklapparna delas ut. Dom magiska kungarna Baltasar, Kaspar och Melchor mommer med båt från havet och åker sedan på en vagn genom stan, från en annan vagn kastar man ut godis i mängder till barnen.

Av Curt - 1 januari 2010 23:38

Dagen har varit solig och varm. På eftermiddagen bjöd Danske Erik och Arja på middag, en ljuvlig stek med grönsaker och en härlig brunsås till. Kvällen avslutades med portvin och kaffe.