Curtan

Alla inlägg under februari 2012

Av Curt - 15 februari 2012 09:47

Å VILKET PARTY. Our Cafe anordnade en visafton då man hade engagerat Sven-Åke som musiker. Han spelade och sjöng från kl 1900 till 2400 då vi gick hem, mätta och glada. Roland hjälpte till med sitt munspel. Som final sjöng kockan Klara, Volare, hon är italienska så det kunde hon, även gästerna hjälpte till. Det här var en minnesvärd kväll. Idag är det vilodag inför nästa fest.

Av Curt - 13 februari 2012 21:32

Det är inte bara surströmming vi får här nere i södern. I dag blev vi bjudna på Piteortens äkta palt med smör och lingonsylt.  Vi fick nästan paltshwimen allihop, tänk vad spanjorerna går miste om (och förresten alla andra utanför Pitstan) Ett stort tack till Kjell-Åke och Orvokki för deras överraskning.

Av Curt - 9 februari 2012 08:45

I dag tog vi bussen in mot hamnen för att besöka Marine Park. Vi möttes av en arkitektur som tog andan av en, har aldrig sett något liknande. Det var liote dyrt att gå in men väl värt pengarna. Vi fick se en helt fantastisk Delfinshow.

Akvariet var det största jag sett, man gick i en tunnel med fiskarna simmande ovanför, man kunde nästan ta på dom.

Kvällen avslutades på en liten bar i gamla stan där vi åt och hade trevligt.

Kolla arkitekturen här nere

Av Curt - 8 februari 2012 23:53

Startade tidigt från ett blåsigt och kyligt Bolnuevo, målet var Valencia. Efter 23 mil stannade vi upp i Xtiva för att få en bit mat. Efter maten tog vi en tur upp till Castillot, och det är ett av dom större borgarna som jag har besökt, mycket imponerande. Efter lite om och men hittade vi både hotell och garage i Valencia. Mitt emot hotellet fanns ett mycket sevärt museúm som vi besökte. Senare gick vi runt lite i gamla stan, besökte ett par trevliga barer för att sedan äta och dricka gott på en restaurang. God natt och sov gott alla

Av Curt - 4 februari 2012 17:28

Det har varit en kall och blåsig dag. Trots det så gjorde vi en liten dagsresa till Mojacar och Sorbas. Efter att gått runt och huttrat nån timme så hittade vi såna här skönheter på en större parkering, då blev man varm i hela kroppen 8 st jänkare stod uppställda för visning, det här är en av dom.

Efter detta så åkte vi till en liten pittoresk by som heter Sorbas, den är känd för sina karstgruvor? Den är delvis byggd på en klippkant. Undrar hur dom gör om det måste repas på utsidan. Vi gick runt en stund, tog sedan kaffe och kaka och åkte hem.

Av Curt - 1 februari 2012 20:56

www.fiskecamping.se

Campingen är ganska fantastisk. Som tradition så bjuder man sina gäster på Paella i dagarna 4. Det är mycket uppskattat av campinggästerna, och framförallt mycket gott och trevligt. Mat och vin i överflöd och som avslutning kaffe och brandy.

En liten efterfest anordnade jag vid min husvagn. Lite ost med tilltugg och rödvin tillsammans med sång och musik avslutade  en mycket trevlig eftermiddag.