Curtan

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Curt - 23 oktober 2016 21:03

Blues House har alltid musik på Söndagarna, så även denna Söndag. Det var fullbokat på Blues House så jag bokade bord för 14 st på Kebaben vid sidan om. Musiken var kanske inte riktigt min stil, men dom spelade bra och rev av en del godingar. Kebabrullen smakade utmärkt likaså Ölen.

Av Curt - 17 oktober 2016 22:52

Jan och Lisa bjöd oss nykomna på Champagne, jag kan nog säga för oss alla att det var mycket trevligt, det värmde verkligen. i stort sett var hela den svenska kolonin närvarande. Vi delade sedan på oss och en del gick till Killarnas och andra gick till Elliot och åt middag. En mycket trevlig eftermiddag

Av Curt - 16 oktober 2016 18:21

Idag har det varit riktigt varmt, +27 gr. Vi tog en cykeltur till Strandbaren för en öl och Tapas. Jag tog ett dopp i böljan den blå, och det var skönt. Väl tillbaka så låg det ett kökstält på platsen, köpt av Stig Halmedal. Jag fick god hjälp med att sätta upp det, och nu kan jag laga mat i det. Tackar mina hjälpare

Av Curt - 15 oktober 2016 21:04

Nu börjar vi komma lite grann i ordning. På Lördagarna är det vanligt att ett gäng samlas och cyklar in till Kebaben vid hamnen och äter. Den här gången var vi 12 st som avnjöt kebab i strålande solsken.

Av Curt - 11 oktober 2016 22:24

Nu är första badet i Medelhavet avklarat,jag gissar på 23 gr i vattnet och en del vågor men skönt. Vi stannar i Peniscola imorgon också och då blir det mer bad. Före badet gick vi runt i gamla stan, och det var intressant, trånga gränder med massor av små shops och restauranger. I en butik träffade vi en svensk tjej från Stockholm som förestod en silverbutik, hon blev jätteglad att få prata svenska med oss, kanske mindre glad när vi inte handlade något.

Av Curt - 8 oktober 2016 13:07

Det är en förstklassig camping som jag har tagit in på. Här finns det 4 pooler att plaska i. Restaurang och burgerbar samt supermarket. Även frisör och massage finns. Tomterna är kanske inte så stora men man har egen toa och dusch samt disk. Priset är med acsi € 19 +tax ca €21. Just nu är det strålande sol och varmt. Imorgon bär det till Mataro utanför Barcelona.

Av Curt - 3 oktober 2016 22:05

Det blir bara herrarna som tar promenaden till byn för att ta bussen upp till örnnästet. Vädret är inte det bästa så paraplyet följer med. Det är en häftig väg man åker på med bussen, den är kurvig och brant, men det är deras egen väg så det blir inga möten. Tyvärr så är det tät dimma uppe på toppen så utsikten är noll. Bilden jag lägger ut är från ett vykort. Vi åker ner efter ett par timmar och startar färden mot moseldalen, och nu står vi i Schweich på campingen och hoppas på bättre väder.

Av Curt - 3 oktober 2016 21:57

Från München tog vi väg 8 mot Wien. Det var långsam körning i säkert 3 mil innan det började lossna. Målet var Obersalzberg där vi skulle parkera och ta bussen upp till the eagle neast. Vid avfart 112 tog vi väg 306 över Inzell, en mycket vacker väg. Så småningom kommer vi till väg 305 som går till Berchtesgaden. Sedan följer väg 359 som slingrar sig upp till Obersalzberg ca 400 m. Vi hittar en ställplats bortanför byn där vi parkerar över natten. Tyvärr så fick en av våra reskompisar problem med sin bil, den började brinna men som tur var fanns det brandsläckare tillhands. Bärgare rekvirerades från Österrike och bilen skulle lämnas i Salzburg. Vi hoppas att går bra och att vi ses snart igen.