Curtan

Av Curt - 30 september 2016 18:39

Nu har vi varit på den omtalade Oktoberfesten i Munchen. Det blev en härlig dag i strålande solsken. Folk i alla åldrar var utklädda i den Bayerska munderingen, och det var riktigt snyggt.  Det blev en del öl och vin på lite olika ställen innan vi sökte rätt på taxi och återvände till Campingen. Imorgon checkar vi ut och kör till Berchtesgarden och Kehlsteinhaus.

Av Curt - 24 september 2016 16:10

Idag har vi gjort en utflykt till Universitetsstaden Lund. Vi tog bussen från Lomma till Lund och sedan följde vi efter Anette, det är Affes och Marys dotter, hon visade oss runt i centrum och jag måste säga att det var en trivsam stad, hit kan jag tänka mig att fara fler gånger.Vi tog ett fika på Waynes Coffe innan vi återvände med bussen till Lomma.

Ikväll blir det grillning hos Fam Karsch.

Av Curt - 23 september 2016 15:37

2 nätter i örkeljunga får räcka. Vi har nu åkt vidare till Lomma med ett handelsstopp i Löddeköpinge. Vi landar hos Anette, Alf och Marys dotter, dom visar oss plats nere vid båthamnen med toa och dusch. Det är soligt och varmt men det har börjat blåsa en del. Det finns några hamnkrogar här nere, och dit ska vi gå ikväll.

en mycket trevlig på krogen nyhavn i Lomma. Mycket god mat till vettiga priser. Jag lägger in en bild från  besöket, tyvärr så är det blåstick i bilden, jag har inte kunnat justera den i surfplattan.

Av Curt - 22 september 2016 15:47

Det kan vara kallt på natten i Örkeljunga också,  bara +3, 5 gr. Har gått runt i hallarna hos Bengt i Örkeljunga. Det finns verkligen mycket att välja på, både husvagnar och husbilar, nya som begagnade. Fam Salomonsson kom på eftermiddagen, så nu är största delen av gänget samlat. Imorgon får Kjell Åke reparerat nybilen och sen åker vi mot Trelleborg.

Av Curt - 21 september 2016 21:51

Efter Stockholmsbesöket åkte vi alla tre till Norsborg och fyllde gasol. Paret Salomonsson ville köra efter Göta kanal och därför skildes vi efter gasolfyllningen. Jag och Kjell Åke körde vidare till Mjölby och fam Dreiö, där fick jag även träffa mina goda vänner från Kil. God middag och trevligt sällskap fick vi.

Idag lämnade Mjölby och körde till Jönköping för att gå på tändsticksmuseet, dom stängde dörren framför näsan på oss, shit. Lite sura fortsatte vi till Örkeljunga, och där står vi nu

Av Curt - 19 september 2016 22:28

Vi vaknar till en strålande dag i Tönnebro. frukost i bilen sedan kör vi mot Kallhäll, ett kaffestopp i Torsbergen sedan raka vägen till Dannemans på lädersätravägen. Vi blir bjudna på en härlig middag och kvällen blir jättetrevlig med många berättelser om trevliga resor. Jag tackar och bugar för det trevliga sällskapet och kvällen.

Av Curt - 18 september 2016 20:13

Så har då resan mot Spanien startat. Vi är 3 bilar som på morgonen åker från Piteå. Första anhalt är Skelleftehamn där vi blir bjudna på kaffe med dopp av fam Wennström. Färden fortsätter i strålande sol med ett matstopp i Bygdeå. I Nordingrå sträcker vi på bena och dricker medhavt kaffe. Tankstopp i Birsta och sedan ner till Tönnebro där vi ska övernatta

Av Curt - 14 september 2016 22:29

E

Nu närmar sig avfärden till Spanien. Kent och Birgitta bjöd på en härlig middag för oss resenärer, något som jag tackar och bugar för.  Efter den goda middagen gick vi till Tages, det är en bar i det nybyggda Kust hotell. Vi åkte upp till 13:de våningen och en halvtrappa till, där tog vi en öl och tittade på utsikten,  helt fantastiskt.