Curtan

Av Curt - 14 januari 2016 19:54

Vi har gjort en härlig tur till El Churro och ravinen El Caminito. Det finns en vandringsled efter bergssidan, det gick en del folk där, men vi fem avstod. Det är ett stort sjösystem med kanaler ner till kraftverket som driver generatorerna. Bygget påbörjades runt början av 1900 talet.

Vi åkte sedan till en sk. Karst utanför staden Antequera Det är kalksten som under juraperioden har bildat otroliga formationer, man blir andlös när man ser det.

Av Curt - 13 januari 2016 17:55

Nu har vi varit till Puerto Banos och tittat på lyxbåtar som är i mångmiljonklassen, en del lyxbilar fanns också representerade. Det är en del av Marbella och där jetsetet håller till.

Nästa anhalt blev gamla stan i Marbella och stranpromenaden. Vi tog en lunch i apelsinparken och det till ett vettigt pris. Färden går vidare till Fuengirola där vi stämt möte med pitebon Tage och Margit Skoog som är gamla bekanta. Vi blir där ett par timmar, och får nyttig information om nästa dags resa till El Caminito.

Av Curt - 12 januari 2016 17:03

Idag har vi varit på marknaden i Fuengirola. Det är en stor marknad, och det är klart att jag måste köpa nånting, det blev en kofta. Vi åkte sedan ner till strandpromenaden och letade rätt på restaurang plankstek, ja den heter faktiskt så.

Vi beställde planka av olika slag. Jag måste säga att det här var den godaste plankstek som jag har ätit, kan på det varmaste rekommendera stället. Lite promenerande efter strandpromenaden innan vi åker tillbaka till lägenheten för behövlig vila.

Av Curt - 11 januari 2016 18:20

Vi har gjort en tur upp till Misjas som ligger uppe på bergsidan ovanför Fuengirola.

Det är en helt fantastisk by med trånga gränder som är fullproppade med butiker. Handeln domineras av läderbutiker och keramik och naturligtvis små boutiquer. Det är ganska jobbigt att vandra omkring men vi tog oss ända upp till tjurfäktningsarenan. På hemvägen stannade vi till vid shoppincentrat myramar för lite mera shopping. Vi har haft tur, det har börjat regna nu på kvällen.

Av Curt - 10 januari 2016 18:15

Nu har vi landat i Fuengirola på våran veckolånga resa. Ett besök i den vackra byn Misjas med en fantastisk utsikt över havet. Det är lite blåsigt men soligt. Club la Costa där vi har hyst in oss med hjälp av Karin och Nisse är ett otroligt lägenhetsområde. Det är hög standard på boendet och en hel del aktiviteter. Ett litet tåg kör runt med gästerna en gång varje halvtimme, så man slipper faktiskt gå.

Av Curt - 1 januari 2016 09:14

Gott Nytt År på er alla. Så har då ett år gått och mycket elände har det varit ute i världen.  Nu ser vi fram mot ett fint 2016.  Året avslutades här på campingen med 2 rejäla långbord för oss svenskar, men det var fullt vid andra bord också med Tyskar och Fransmän. Var och en unnade sig lite smått och gott till dess att Champagnen korkades upp. En härlig kväll.

Av Curt - 26 december 2015 09:34

Nu är julhelgen över för denna gång, vi ser fram mot nyårsfirandet. Det har varit en fin julhelg trots avsaknaden av snö, istället så var det varmt och skönt. Ett långbord för 65 gäster dukades upp efter svenskgatan, och till tonerna från Bolnuevo Boyz åt var och en sin medhavda jultallrik.

Av Curt - 20 december 2015 20:13

En helt fantastisk Julkonsert bjöd Banda-Escuela och Banda de Musica på i social room på campingen.

Man avslutade konserten under handklappning från publiken och  stående ovationer. En mycket uppskattad tillställning som Campingen anordnade.